Monthly Check Up

Salam buat semua...
Lama betul aku tak berblog...kalau online pun just layan facebook .. nak2 game2 kat fb hehehhe...asyik masyuk la jawabnya....pagi ni cuaca sejuk..awan hitam nampaknya sudah mdekati...nak hujan la tu jawabnya. semalam pun hujan lebat...Mengikut ramalan cuaca juga kata hujan akan berterusan hingga esok..Tapi Nsb baik la air tak naik sangat....Minggu depan dah nak balik kampung..Mintak2 ler..tak banjir minggu depan..kalo tak tak dpt la nak balik pasal area Hulu Terengganu, Besut Kuala Terengganu selalu naik air...

Semalam aku ke klinik desa Sura...biasa lah monthly check up...Selepas hantar Damia ke sekolah terus ke klinik, ingatkan kalau awal orang tak ramai lagi..rupa2nya dah ramai..tp tak ler ramai sgt...aku turn yang ke lapan....sementara menunggu tu borak2 la dgn akak2 kat situ...ada macam2 criter..ada yg HB terlalu rendah, hanya 8.2 bacaannyer..bahaya tu...bulan lepas bacaan Hb aku 10.8...Mintak2 ler kali ni ok...bila dah turn aku, misi pun check lah..tekanan darah normal...then HB....heheheh Alhamdulillah 11.2, dah naik la tu..tak kena 'pen merah' dah..Lega..Masuk bilik pemeriksaan cam biasa la check perut...dengar denyutan jantung baby...semua ok. Misi tanya gak pasal persiapan bersalin...baju2 baby pun aku tak beli lagi...hujung minggu ni kena la beli barang2 basic..prepare, mana la tau kot2 terberanak bulan ni ke..kita tak tau kan?List dah buat minggu lepas lagi. balik raya nanti baru nak shopping brg baby kat kota bharu..baru syok shopping..Kat sini tak banyak choice.Semalam gak aku kena suntik kat bahu..untuk kancing gigi...Lenguh2 bahu ni dibuatnya..


Cik Misi juga bgtau yang sekarang ni musim penyakit Taun, jangan minum ais la, kalau nak sangat buat sendiri dengan air masak..Tu la ais kat kedai ni bukan terjamin pon kebersihannya. .Bukan setakat ais saje yang tak terjamin kebersihan kalo kat kedai, Apa yang kita nampak bila dah terhidang dalam pinggan tu, makanan yg cukup menyelerakan dan bersih jer. Tapi semasa proses penyediaan tu kita tak tau apa di sebaliknya kan?...Beringat la kalo makan kat kedai pon..pilih kedai makan yang betul2 terjamin kebersihannya.

P/s: Esok genap 100 hari pemergian Ustaz Asri (Rabbani)

0 komen:



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin