Alya Tak Sihat

Salam..

Pagi ni, Alya kelihatan gelisah jer, skejap2 nangis. tak tau mana yang tak kena. Sekejap2 dia bersin, selsema agaknya, tp tak berhingus pulak.. Pastu dia batuk2, kesian sgt aku tgk, hati aku ckp sensitif kalau pasal anak2. Tgk Ayla terbatuk2 pon aku dah menitis air mata, tgk budak sekecil itu batuk sampaikan berair mata dia..

Alya kena suntik hepatitis B pada 22hb, hari Isnin..sejak kena cocok tu dia selalu terkejut dari tidur. Ni mesti pasal dia terkejut kena cocok. misi tu cocok time Alya tgh mamai. Tak sepatutnya baby di suntik time tido kan?..Malam tu dia selalu terkejut sambil nangis2..tido pon tak lena.

Tengok keadaan Ayla dlm sari dua lagi, dia akan ok ke tak. bukan aku tak nak bw p klinik, tp bayi 2 tahun ke bawah tak elok diberi ubat nanti bleh effect pada organ2 penting yang lain..kena cari alternatif lain la tuk cepatkan pulih batu dan selsema baby, lgpon byk petua2 yang diamalkan oleh nenek moyang kita dulu. Baik aku search dulu...

2 komen:

Anonymous said...


sian nya alya nape bole jd camtu

Aliza said...


byk petua2 yg aku cari kat internet ni tuk hilangkan batuk n selsema..ramai gak baby lain yg hidapi prob cam alya..nk try bt satu2..



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin