Hari-hari Nangis

Salam...
Sejak dr awal persekolahan minggu lepas, my doter asyik nangis jer tiap kali gi sekolah...cam ada sesuatu yang tak kena di sekolah.. budak2 ni kalau ada yang dia tak suka mula lah dia memberontak.. Cikgu pulak garang semacam.... memang patut garang ke cikgu2 ni? Tegas la maksudnya, bukan ke budak2 kecik ni perlu dipujuk dan bukan untuk ditengking untuk mengajar sesuatu. Lagi la budak2 ni takut...

En.Hubby memang tak berapa berkenan dengan cara cikgu sekolah damia ni uruskan pelajar2nya...lagipon dah banyak komen dari ibu bapa yang lain pasal cikgu ni... Setakat ni aku masih mampu bersabar dan terima lagi, cuma kadang2 aku tengok, cara cikgu ni ada yang tak betul...Hari2 damia asyik nangis jer tiap kali sampai pintu sekolah...hubby tgl gitu ajer.. kalo aku yang hantar, alamak dok bergantung kat kaki la..

Damia masih dalam proses menyesuaikan diri, biarlah dia nak nangis pun, esok2 lusa stop la tu...Tapi minggu depan damia terpaksa amik cuti paling lama sebulan pasal ngikut aku balik kampung. Hujung minggu ni aku dah nak balik kg get ready tuk bersalin..kalau bersalin kat Dungun ni takder orang nak tolong tengok2kan..lagipon aku tak pandai nak uruskan baby yang baru lahir ni, kecik sangat, gerun aku..kalo dah 2 3 munggu tu bleh la...kat kampung mertua dan kakak2 ku ada tuk tolong tengok2kan...

Damia tengah berlakon tu, dia buat apa yang dia blajar kat sekolah hari ni...Al-Fatihah alhamdulillah dah dapat hafal, lagipon dah lama aku ajar dia..Pelajaran baru dia hari ni.."Today is Sunday", tu yang dia dok ulang dari tadi lagi..hehehhe

Pada kengkawan, doakanlah moga saya selamat melahirkan baby.. Risau gak, almaklumlah macam2 bleh berlaku..kita hanya mampu berdoa dan mengharapkan di permudahkan olehNya..Amin.

2 komen:

Anonymous said...


smekom salam perkenalan..bagi alamat u i nak bagi
u hadia frm sabah bah...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...


saya doakan awak slmt bersalin...

amin..



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin