Sekolah dan Klinik

Salam..
Alhamdulillah, hari ni damia tak nangis kat sekolah...lega rasa hati, maybe dia dah mula seronok gi sekolah, bgn pagi mandi n bersiap td pon dia tunjuk respon yg baik. After drop damia kat sekolah, En.Hubby hantar aku ke klinik..turn no 8. ok la tu, tak ler ramai sangat.. Hubby tak dapat tunggu, dia pon busy kat opis pasal esok ada sambutan hari Quality...

Hari ni last check up kat klinik Sura ni, this weekend nak balik kg doh..Sempat lagi bercerita dgn akak kat situ. Aku tanya pengalaman dia bersalin kat Hospital Dungun ni, sebab dah banyak aku dgr org komplem pasal service kat hospt tu cukup menggecewakan...Akak tu pon mengiakan, citernya cara misi kat sana 'jahit' teramatlah menyakitkan dan cukup kasar hingga sakit tak tertahan, kalau kat kuala terengganu kalau 'jahit' tak sakit sgt pun.. Kat Dungun ni, siap jer jahit patient kena terus turun dari katil dan dok di kerusi, dah ler tgh sakit terpaksa la bangun sendiri. Dalam wad. air pun tak disediakan. Kira layanan kat sini amat menggecewakan. Patut la En.Hubby berkeras sangat nak aku balik bersalin kat Kota Bharu..

Kawan aku kata, biasa la tu..dah beranak mestilah sakit..Tapi pendapat aku, kalau kita ada pilihan, apa salahnya kita memilih yang lebih baik... Takkan nak direlakan diri diperlakukan sebegitu. Mungkin tak semua misi kat Spital Dungun tu begitu, tapi kalau dah ramai sangat orang komplem, maknanya kebanyakan misi kat situ memang perangai gitu ler...

Korang ada pengalaman yang tak dapat dilupakan tak masa bersalin? Leh kita kongsi2...

3 komen:

attyfir said...


betui tu .kalo ade pilihan yg terbaik..better pilih yg terbaik.hati pun tak sakit..

Anonymous said...


ya lh mmg sakit tu,.walaupn i blm mersakn lg tp aku dpt byangkn kesakitn..yg awak alami..

aida said...


ye lh klu pilihan yg x menyakitkn kn bagus..ee sakit x terperit..



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin