Oh!! Anai-Anai

Salam buat semua..

Lega rasa hati bila anai2 killer dah dtg...habis depa geledah umah aku..busuk nyer bau racun anai2...depa tebuk mana2 pintu yg dihuni oleh sang anai2..dah setahun lebih kami dok berperang dgn serangga kecik ni...Cepat betoi sang anai2 ni buat sarang, hinggakan pintu utama umah aku ni pun penuh dgn koloni anai2...Kalau la umah ni umah kayu sepenuhnya, aku rasa dah runtuh dek serangan anai2 ni...

Aku stay kat kuarters, rupanya penghuni yg sebelum ni pun pernah hadapi masalah yg sama...Pintu dah memang kena tukar baru, bingkai2 pintu bilik pun kena ditukar gak...tak tahan tau mai dgn anai2 ni, bila dah terlalu byk, hinggakan aku dapat dengar pergerakan serangga ni..Nak pindah umah baru, semua dah full, kalo pasni masalah ni berulang lagi, nampaknya kena la aku menyewa kat luar...Dok kuarters ni senang, hubby gi keje dkt sgt dah, 5 minit dah sampai...nyaman lagi, dah dok sebelah bukit...siang hari tu tak ler rasa panas sangat....arapnya, tak der lagi lah anai2 ni nanti yeee...Kata pekerja tadi, nanti depa akan tebuk lantai umah untuk tanam ubat anai2..

0 komen:



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin