Patut Ke Cakap Gitu...?



Apa kata kita borak pasal politik jap....Apa komen you all tentang kartun di atas?.. Tapi tak ramai orang perempuan yang suka discus pasal politik ni kan..pada sesapa yang berminat nak komen, silalah komen yee..

16 komen:

Aliza said...


Aku tergamam gak dgr Tok Guru cakap gitu...Setahu aku yang tak berapa alim sgt ni...Hanya Allah yang Maha Mengetahui siapa yang bakal masuk syurga & neraka...Aku cukup mengagumi Tok Guru, tetapi kdg2 kata2nya membuatkan aku confuse...

kita said...


mengikut ilmu cetek yang i ada...tak patut

LeezaNM said...


emmm...susah skit nak komen TOK GURU ni cakap...kalu kiter komen lebih2 kang org yg taksub ngan tok guru kata...kiter lak yg tek betui...lagi pun bukan sekali ni je dia keluarkan kata2 yg begitu...dah berkali2 kali...mak saya pernah dicerca semasa pilihanraya oleh seorg penyokong PAS...saya dengar sendiri...dia kata mak saya KAFIR...pada hal org yg kata tu sembahyang pun tak...hati saya bukan main sakit lagi pada masa tu...bagi saya berpolitik tak salah tp jgnlah melampau... alamak teremosi pulak la Aliza...sbb teringat balik saat2 itu...huhuhu

MuMMy 2 Haqq said...


itu kerja Allah..kita hambaNya tak boleh hukum org dgn kata2 sebegitu..sgt x patut..

Anonymous said...


Tok Guru ckp lain sebenarnya tp Utusan dan Berita Harian memutar-belitkn fakta..X habis2 nk menipu rakyat..bila la nk insaf..aduhai~~

Anonymous said...


ada video x, share r. tul ke tok guru cakap gitu

Sakinah said...


Salam ziarah,

kita tidak boleh dengar sebelah pihak saja. Sila baca di harakahdaily.net pula.

tidak takutkah terlibat dalam fitnah? semoga kita semua dijauhkan daripada memfitnah.

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=22178&Itemid=1

Sakinah said...


respon kepada saudara/i lee-za, berpolitik memang tak salah sebab termasuk dalam ajaran Islam dan Islam agama yang lengkap dan menyeluruh menyediakan panduan2 dalam politik seperti amanah seorang pemimpin.

maafkan saya kalau buat orang terasa, sama2lah saling mengingatkan sebagai orang islam :)

Anonymous said...


Mgkn TGNA aritu x brapa sihat kut....

http://angkehdcjournal.com/

Anonymous said...


tapi kan, dia tak mention pun nama sesape. dia kata ahli umno je, tak kata sume ahli umno.. tol x?

err.. kes tuduhan liwat anwar dulu peciter ek? hmm.. senyap je skrg ni.. nmpk gaya mcm ada golongan yg dah menipu psl tuduhan tu.. dpd parti mana ek?

jap.. nak solat istiqarah dulu yer.. kot2 dpt petunjuk dr Allah, sama ada org yg menipu ni masuk syurga atau neraka.. tgu keputusannya ok..

maslemon said...


slm di pagi Ramadhan yang mulia...

Bagi aku, kalau sesuatu bahan dipolitikkan akan menjadi sesuatu yang parah seperti penyakit barah.Apatah lagi bila tersebarnya penyakit barah itu di dalam media cetak atau massa.Kadang2 telinga mendengar belum pasti yang hak, mata melihat belum pasti yang nyata,mulut bercakap belum pasti yang benar.Aku tak dengar pun liputan secara live tentang kata2 TNA mengenai fakta tersebut.Alih2 terus masuk media cetak padahal bila terus digemburkan dalam media cetak, pelbagai pihak membuat balas tubi kenyataan TNA tanpa merujuk kepadanya.Inilah tanda dunia akhir zaman, para alim tidak lagi dipakai guna.Fikir-fikirkanlah...

Aliza said...


mmg takder pon video @ kenyat aan sec langsung TGNA..aku pun tertanya2 gak...bab politik ni mmg sntsa hot..media massa suka sgt gembar gemburkan hal2 gini..nak lariskan berita depa katakan..tp sblm ni pun TGNA pernah gak mengeluarkan kata2 seumpama itu..Waallah'hualam..Hanya Allah Maha Mengetahui segalanya...

MalaysiaAds said...


sila check di zaharudiin.net pasal isu ni...
memang hak Allah syurga dan neraka tu tapi kalo bab yg dah dinyatakan dlm al quran dan hadis..neraka tu neraka lah jawabnya takyah nak bincang2 lagi...

mie said...


jika hudud pun dah d tolak sedangkan mengaku islam plak mcm mana nak masuk syurga...

Aliza said...


kenapa hudud tak diterima?...kalau di Malaysia ni di laksanakan hukum hudud, aku rasa mesti negara kita aman..kan?..

Anonymous said...


betol..pas o umno..its doesn't matter..yg penting TUAN GURU..SAYA SAYANG TUAN GURU NIK AZIZ SAYA...KEPADA YANG LAIN2 YG DK MGUTUK OR APE..SILA INSAF SEKARANG..BELIAU XPERNAH BERKATA SEDEMIKIAN..SEMAMGNYA, ORANG-ORANG YANG BERSIFAT KEKAFIRAN AKAN BERUSAHA UNTUK MENENTANG DAN MENJATUHKAN ISLAM..UTUSAN MEMG SALURAN MAKLUMAT YG TIDAK ADIL!!! = CNN = AMERIKA = ISRAEL( MINTA MAAF KLU TERKASAR)..TOK GURU NIK AZIZ..JANGAN RISAU..KAMI, RAKYAT KELANTAN AKAN SENTIASA MENYOKONG DAN MENDOAKAN KESEJAHTERAANMU..AMIN..



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin