Anak Aku Di Buli

Sampai sekolah damia tadi...dia dah teresak-esak....terus aku berlari2 dapatkan dia...kawan2 cakap gigi dia berdarah...bila aku tanya cikgu..dia kata tak de pon..padahal aku tengok ada kesan darah kat tepi bibir....maybe dia terhantuk dgn kawan2 lain kot...apa salahnya kalo cikgu tu cerita hal sebenarnya....damia ni jenis slow and pendiam cikit so..mudah la kena buli....En.hubby hangin kat cikgu tu...tak jaga katanya....tapii aku still backup cikgu tu....dah aku tak tau stori sebenarnya....sampai umah damia citer yang dia berlaga dengan kawan dia..pastu ada budak yang cubit2 dia...cian damia, kena buli....camner nak bagi dia berani ekkk...tapi esok damia nak pergi lagi sekolah....esok aku kena pesan kat cikgu tu biar allert cikit....dah ler kat sekolah tu damia yang paling kecik.....

8 komen:

attyfir said...


sian nya damia ..

izzahfarhana said...


kesian ur damia. akak suro vikgu pantau and nasihat damia kalau orang buat nakal bagitau cikgu cepat2.isk isk

Aliza said...


salam atty n izzah...hr ni damia dah ok dah...dlm proses mbiasakan diri...makin lama makin ok la tu..akak dah bgtau cikgu suruh pantau...

asrin said...


akak camane damia skang?? cian ke dia..dah la halus jer..takpe, akak kena bg semangat kat dia ok..suh cikgu tgk2kan eh..

Aliza said...


Damia dah strong ckit...hari2 tak sabar nak gi sekolah...hehhe

LOV NOTE said...


ambik2 je damia tros tanya dia dpn2 ckgu tu..

1) Damia mcmn hr ni ckgu?
2) Damia ok x ni?
3) Ada kwn pukul Damia lg? kalo ada ckp mama k.
(buat mcm biase je ckp sambil snyum2)
4) nk balik tu ckp kt ckgu..
(thnks ckgu tgkkn Damia hr ni)..

erm mcmn tu la masa ank dara saya kne buli kt skola..

masa tu xpasal2 dia jgk kne yg kne denda dgn tcher dia.. mmg xpatut..

sampai dia xbrani nk g skola.. tp skunk sume da ok.

ckgu pn xbrani nk tlepas pndg... huhuh..

Aliza said...


tq lov-note..:)
nt i buat cam tu...

Unknown said...


cikgu tu cam xkisah pun kat pelajar die,,xpatot buat cam2..



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin