Makanan Yang Dapat Cegah Kanser

Salam...
Selamat Pagi Malaysia pagi tadi membicarakan satu topik iaitu barah paru-paru...tapi aku bukan nak berkongsi citer pasal barah tersebut, tapi aku nak kongsi info yang sangat berguna untuk kita semua....Apa??..sabar yeee...heheh panel yang dijemput tadi seingat aku Timbalan Pengarah Kesihatan negeri mana ntah, aku lupa....apa yang diperkatakannya, sempat gak aku catit, iaitu 9 jenis makanan yang patut kita makan untuk mencegah tubuh kita dari terkena apa2 jenis penyakit barah...jom baca kat bawah ni dan amalkan makan:

  1. Buah epal
  2. Badam
  3. Blueberry
  4. Brokoli
  5. Kacang Merah
  6. Ikan Salmon @ semua jenis ikan..ikan darat lagi baik.
  7. Sayur Bayam @ semua jenis sayur
  8. Ubi Keledek
  9. Gandum
Makanan diatas mengandungi antioksidan yang tinggi dan boleh mencegah kanser.Mungkin ada di antara anda yang dah sedia maklum dengan kelebihan makanan2 tersebut...Kalau kita amalkan gaya pemakanan yang sihat, semestinya kita akan selamat dari terkena apa jua jenis penyakit barah.Amalkan gaya hidup yang sihat....

0 komen:



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin