Perkhidmatan Yang Mengecewakan

Salam....

Ini rentetatan dari kisah aku pegi klinik tuk temujanji pd 13hb okotber. Lewat cikit post entri kali ni...pasal masalah streamyx kat umah...puncanya service Telekom lerrr...ni nak luahkan rasa ketidak puasan hati dengan service kerajaan kat hospital hari tu...You all tau tak..hampir 4 jam aku menunggu turn tuk jumpa doktor..bayangkanlah..kalo nak beranak, rasanya dah terberanak aku kat ruang menunggu tu...dah dalam buku appointment dah di setkan time temujanji kul 10.30 hingga 12.30...tepat jam 10.30 aku dah tercegat kat hospital Dungun..(bgtau la ekkk biar korang tau..heheh)...sebelum ni aku dah sering dengar pasal service kat hospital ni di tahap membengangkan semua orang..kalo kes patah pon di reffer ke Hospital Kuala Terengganu...

So tunggu la aku dan para ibu2 yang lain...setiap sorang jumpa doktor dalam 20 minit...turn aku dalam 10 orang lagi...sabar..sabar...dan terus aku bersabarr...hampir kul 12...misi kuar dan bagitau dia dan doktor nak rehat...aikkk dah nak rehat, masa temujanji tak habis lagi...semua ibu2 dah mula mengeluh...En hubby dah mula naik angin...damia pun dah tunjuk muka boring giler...hampir 15 minit depa rehat...sabar lagi aku.....hampir kul 1.30 tibaler time aku...masuk doktor terus suruh baring, dia tgk mata, tgk leher...jamah perut jap pastu dah siap...baru 2 minit...aku ingatkan nak scan..dan sememangnya kena scan pon sebab sebelum ni misi kat luar dah bagitau kat aku nak scan hari ni..."apa ni doktor..kata nak scan
" aku tanya.."kejap nya" "maap la yee..kami kesuntukan masa, lagipun doktor sorang ni ajer hari ni"..misi as a assistant doctor cakap.."lagipun awak takder masalah jadi tak payah scan lah"...aiii bengang gak aku, dah dalam schedule kena buat scan...aku tengok doktor tu pun cepat2 siapkan urusan aku...dalam 3 minit ajer aku jumpa doktor..sungguh tak puas hati..aku tunggu 3 jam setengah...jumpa 3 minit...berbaloikah korang rasa??...

Aku rasa bukan aku sorang ajer yang hadapi situasi ni..rasanya korang pun ada yang terkena....dah memang service kerajaan ni selalu kurang memuaskan..nak2 plak kalo kat hospital....kurang sangat ke doktor kat Malaysia ni erkkk....Harapnya hal macam gini tak berulang lagi la kat aku atau sesiapa saje...

4 komen:

intan izani said...


tak suke tempat yg servis teruk2 ni
menyampah
tak hormat org lain
kita pun ada banyak keje nak dibuatkan?

Maswani said...


salam aliza.. tu la..mmg byk kes2 cmtu. meluat btul kan..
keje slow,cakap byk..

Aliza said...


intan; mmg la intan..bengang gak kita kalo service ntah apa2..tak selaras dgn moto jabatan..

Aliza said...


maswani; salam maswani,,.aliza rasa lah kementerian patut lantik pegawai tuk tinjau perkhidmatan di setiap hospital...baru tau camner diaorang keje..Dulu aliza pernah keje kat Jab Akauntan Negara, caw KB...pegawai atasan dr HQ slalu gak call n myamar jd customer tuk tahu how service yg kita berikan..thats why la staff kena slalu layan cutomer first class..



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin