Damia Dah Nak Sekolah

Hari ahad ni damia dah nak start sekolah kat tadika kemas...tp masalahnya uniform pon tak beli lagi ni...susah nak cari saiz. lagipon banyak kedai baju yang tutup...esok kena gak cari sampai jumpa dah ahad ni start sekolah...damia bertubuh halus tu yang payah ckit...dia dah bersemangat sakan nak sekolah....


Pembelajaran dia bermula tahun depan, tapi cikgu suruh anto awal2 la pasal nak biasakan diri....Damia ni manja, risau gak aku cam na la dia nak handle diri dia tanpa aku...tp sampai bila dia nak dok bawah ketiak ibu kan...excited dia tengok ramai kengkawan kat sekolah tu...hari2 dok bawak beg, "bila la damia nak sekolah ni ibu?" tu la soalan yang diajukan pada aku setiap hari....rasanya dengan aku sekali masuk kelas hari ahad ni..heheh..

Takut gak ada budak2 buli dia, damia ni jenis pemalu dan pendiam..dah la bertubuh kecik....kalau kena buli...naye lak kat dia....pelajar tak ramai pon...tak sampai 15 orang.....aku arap dia dapat sesuaikan diri...tak leh nak selalu manjakan sangat...dah tiba masa utk dia berdikari...

2 komen:

lady-D said...


Semoge berjaye Damia !! Chaiyok2 !!

Aliza said...


2day damia dah start sekolah...semalam gi kenal2 kwn2 jer...ibu nak tinggal trus gantung kat kaki..heheh kena la bwk balik umah smula..ari ni dah steady dah...dh leh tinggal...bila k.za g amik..trus ckp "ibu, damia good, tak crying" lega ht mdengarnya...ok la 2!!



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin