Apa Yang Terjadi Pada Janinku?

Assalamualaikum...


Hampir 2 minggu pendarahan berlaku di awal kehamilanku ini, tapi tak la byk yg kuar. Tp ia tetap merungsingkan aku..Usia kehamilanku sekarang 7 minggu. Byk criter pasal keguguran di awal kehamilan ni berlaku. Ia turut mempengaruhi emosi aku. 2 weeks ago aku jumpa doktor dan doktor cakap masih terlalu awal untuk mengesan keselamatan janin kerna usia janin waktu tu msh terlalu awal, denyutan jantungnya pun belum kelihatan. 2 minggu lagi baru kena scan plak..(ptg ni laa)

Malam td kuar drh lagi, aku dah frust... Ptg ni kena pg klinik tuk scan, dalam tempoh bleeding ni aku dah byk brehat, cuma kekadang anak sulungku, Damia merengek mintak di dukung. Kena la aku dkg walaupun sekejap.. Hubby dah pesan jgn angkat yang berat2. Aku berserah segalanya kepada ALLAH S.W.T, hanya doa yang mampu aku panjatkan pada Ilahi.

Alhamdulillah, sepanjang kehamilan ni aku tak mengalami alahan yang teruk2. Cuma rasa mual dan loya tu setiap hari aku alami. Tapi ada yang lebih teruk kan....wp tak seteruk orang lain, rasa mual tu pun dah cukup menyeksakan.. Apa yang aku perasan sejak hamil ni, aku jadi tak suka nak memasak, pdhl sebelum ni dah memang hobi aku memasak... kalau dh lapar sgt aku gagahi jua tuk ke dapur wp aku masak nasi grg 2 hari berturut2 hehehehehe... aku macam malas jer nak buat apa2 keje umah.. sbbnya aku dok lawan rasa loya yg ku alami ni. Bayangkanlah kalau asyik rasa nak muntah jerrr..cam mana nak buat keje.. mood pun tak der. Mujur la hubby memahami keadaanku, dia la yg tolong kemas umah. TQ my lovely hubby..

Semoga result scan ptg ni menunjukan result yang positif buat aku..

4 komen:

Sabri said...


sama-sama.banyak2 bersabar k...jgn terlalu fikir sangat....

maslemon said...


tahniah coze dah pregnant kali ke2.sorry lmbt wish.semoga kandungan sihat sejahtera.Amin...

Aliza said...


makasih..makasih..Doakanlah moga kandunganku selamat hingga bersalin k..

aida said...


syukurlah..slmt,bkn cam aku ne dkt 3 buln dah gugur kandungan,sedih sgt tak terkata,.lg pun
first time nak dpt baby..doakan sya cpt dpt baby ya..



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin