Klinik Desa Sura

Assalamualaikum..

Pagi ni aku ke Klinik Desa Sura, tuk buat kad bagi pemeriksaan kandungku yang ke dua ni..sampai dalam kul 9.30 pg. Nasib baik org tak ramai..duk kejap jer, terus sampai turn aku. cam ni la best, tak yah nak tunggu lama2. Mungkin musim ni tak ramai yang mengandung kot. selalunya klinik kanak2 ni asyik penuh jer orang mengandung dan yang datang tuk rawatan anak2..

Disebabkan aku kes baru so, take time gak la nak proses tu, macam2 yang di tanya oleh nurse, tu memang sepatutnya lah..dah keje dia. hubby ngan damia setia menanti dgn sabar. first buat urin test, then amik darah tuk result HB, fuuu, pedih la bila kena cucuk kat hujung jari ni. tersentak gak aku.bukan nak kata aku takut jarum, tapi pedih sikit la kalu kena cucuk kat ujung jari ni.. then masuk bilik pemeriksaan tuk check kandungan, breast dan tekak. everything ok. Alhamdulillah. lagipun takat ni, kandungan aku tak der masalah, cuma pendarahan di awal2 hari tu jer..pastu, nurse kata kena amik darah kat lengan lak, tuk check ada penyakit kelamin atau tak...Ishhh, takkkan lah ada ekkk..

Dua kali kena cucuk cos urat aku tak timbul sgt, tapi tak sakit langsung pun..Nurse2 kat sini semua baik2 dan peramah, hati aku pun senang di layan begitu. Sesetengah nurse tu ada yg garang tau, nurse gak ucap tahniah kat aku pasal awal2 dah dtg report pasal kehamilan, jadi apa2 masalah dapat di kesan awal2.. Alhamdulillah, semua pemeriksaan okey dan berjalan lancar, 28 bulan dpn lak kena dtg.. almost 1 hour baru aku siap, hubby tersengih2 jer sambil tunggu aku, damia pun tak byk karenah.pastu kitaorg g balai polis, bayar saman..he3 bulan lepas la kami kena saman pasal tak pakai tali keledar..Kena RM40. padam muka kami kan...he3.

0 komen:



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin