Mati Sebelum Sempat Mencuri

Assalamualaikum..

Di sini aku nak berkongsi satu cerita yang unik bg aku dan kejadian ni jarang skali berlaku dan mungkin korang jg tak pernah dgr kan. Kes ni berlaku di Dungun, Terengganu dan ada di paparkan dalam akhbar Sinar Harian.

Alkisahnya, ada sebuah rumah yg didiami oleh seorang guru yg tinggal keseorangan..Pada satu malam tu ada la seorang mamat dgn niat tuk mencuri dlm rumah guru td, dan si pencuri tu pilih tuk masuk dalam umah tersebut melalui bawah rumah. Si malang tu kopek lantai kayu dan masuk. Nak di jadikan cerita dan mungkin ajal dia kat situ, si pencuri td terlekat bahagian leher kat lantai kayu tu..di sebabkan dah tak bleh bernafas maka, meninggal la si pencuri tu dlm keadaan yang mengaibkan.. Kepala dah dalam umah dan badan plak masih di bwh umah..Kesian jgk ekk..

Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, Mintak2 la si pencuri td sempat mintak ampun yeee...Walau di mana saja kita berada, di harap kita sentiasa berhati2 kerana si pencuri ni sentiasa memerhatikan kita dan menunggu peluang di atas kelalaian kita.

0 komen:



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin