::Job Baru::

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Aku bakal jadi babysitter:-)..bidang terjun la kiranya. Wife kawan hubby mitak tolong aku jagakan anak dia, sebaya dengan anak aku. Tapi dah baru berkenalan so anak2 kami masih tak kamceng lagi, yang paling malu anak dara aku lah. Jarang sgt kawan sebaya dia yang dtg berkunjung kat umah, jadi malu2 kucing la dulu. Wife hubby (kak zie) sdg praktikal kat sekolah, baik dan peramah orangnya....

Ikut plan kak zie nak tumpangkan anak dia (aliya) semalam, hari Isnin..tapi tak jadik..hari ni plak hampir kul 10 pg k.zie dtg, aliya terus jer masuk umah dan nak main2 ok jer masa tu, tp bila jer ummi dia nak kuar, aliya terus nangis "nak ikut ummi"..lansung tak nak dgn aku..k.zie serba salah jadinya, last2 aliya dihantar pada abahnya kat tempat kerja. so, tak merasa lagi la aku jadi babysitter..Tengok hari khamis ni plak la mcm mana. Esok tak jaga sbb kak zie tak praktil hari rabu..Risau gak nak jaga anak orang ni, rasanya kena lebih teliti dari jaga anak sendiri.. Lagipun bukan byk pun keje aku kat umah, boring gak...ada aliya boleh damia buat kawan.tak ler dia main sendirian lagi..

5 komen:

maslemon said...


Salam.bagus le tu.Boleh buat kawan damia dan boleh belajar camne nak handle 2 org anak nanti...

~ShiMa~ said...


dulu2...musim2 tanam anggur dulu..aku penah gak jadi babysitter. Jaga anak jiran aku umo setahun lebih. Punyalah baik budaknya...!! asal masuk umah je pkara ptama aku buat, sembunyi kasut dia. pasal dia takkan kuar kalau takde kasut.jd tak perlu aku tkejar2 dia.aku asik tengok TV 24 jam. dia pon turut ikut serta. asal aku baring tengok TV, dia pon tariklah tilam dia baring dekat aku.
Aku pikir..Kalau ini macam...10 orang pon aku mau!!

Aliza said...


kalau dpt jg budak yg tak byk karenah, tak per la..tp yg tak tahan, karenah mcm2..nsb baik aliya ni jenis slow ckit, cuma dia byk bertanya, jenuh aku menjawabnya..kdg2 soalan nya ckp menggelikan hati..hehe

LeezaNM said...


kak...meh kiter syer pengalaman kiter lak...kiter ader 4 org anak n semenye setahun setahun...everyday penatnya tuhan je yg tahu...tp rezeki kiter coz...ader babysitter yg boleh kiter katakan baik sekali...dia start jaga anak kiter dr yg sulong....sehinggalah yg ke-4...and now dia cuma jaga anak kiter je...naper kiter kata dia baik...anak nak makan apa...mintak dia buat....kadang2 yg sulong tu tak nak balik...raya dapat baju raya...balik kg dia belikan mainan utk anak2 ... anak yg sulong tu penah jugak ikut diorg balik kg...petang2 round naik moto...and singgah kedai beli ais-krim...kalu pg kursus tak ada masalah nak tinggalkan anak bermalam paling lama 2 minggu... selain dr kiter dan suami anak2 nak dgn family pengasuh je....jd everyday pg keje hati senang....

Aliza said...


lieza dah ada 4 org anak?akak ingatkan lieza tak kawin lg, kalau dah kawin pun akak ingatkan baru anak sorang..rupanya dah 4 org..hehehh laju jer..murah rezeki lieza..Alhamdulillah..bertuah la lieza dapat nanny yg baik..org tempatan kan? kalau nanny org kita, lega ckit berbanding dgn org asing kan...

kalau dah sampai anak lieza tak nak balik umah, nampaknya dia dah suka benar dgn nanny dia tu..dah pastinya kita tahu yg anak kita dijaga dgn baik...hati kita pun senang kan..

Mesti pengasuh tu seorang yg sayang kat budak2..anak bongsu dah umo brape skrg?...budak yg akak jg ni pun dah mula panggil akak ibu..anak akak suka ler dah dia dpt member baru..bulan lepas ada org nak akak jaga anak dia yg baru 2 bulan, akak nak sgt la sbb akak suka sgt ngan baby...tp sayangnya masa tu akak tak sihat tgh mual2..dan berlaku pendarahan ckit pd awal kehamilan anak ke2 akak ni, so tak jadik lah nak jd nanny time tu...

tak sabar nak tgu kelahiran baby akak ni, dah lama tak dapat baby katakan..heheheh..thanks lieza 4 sharing ur story...



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin