Rambut Gugur Dan Gigi Rosak Sebab Milo?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Mungkin betul aper member ku cakap yg milo boleh menyebabkan rambut gugur dan gigi cepat rosak. Pasal gigi boleh cepat rosak tu, aku dah sedia maklum, cuma rambut boleh gugur tu aku baru tau...Setahun lebih anakku Damia minum milo sebagai pengganti susu kerana dia ni alah pada susu lembu, akhir2 ni aku tengok rambut dia mudah gugur. Pagi2 aku tengok ada rambut dia yang gugur kat tilam. Musykil gak aku pd awalnya naper muda2 lagi rambut dah gugur. Kebetulan kwn ku ckp milo leh gugurkan rambut dan cepat rosakkan gigi, eemmmm...patut pun..

Sekarang ni aku stop dulu pengambilan milo dan aku try bg dia minum susu formula yg berperisa coklat, dah seminggu..nampaknya takat ni tak nampak lg simptom alah susu lembu yang kelihatan. Kena tunggu seminggu dua lagi, kalo ok jer, maknanya anakku dah tak alah susu la kot..Tapi aku kena dapatkan nasihat doktor la dulu 2 make sure yg dia 100% dah tak alah susu lembu. Gigi Damia dah 4 btg tak dpt di selamatkan..huhuhu, dia pun malu nak sengih lebih2 dpn kawan2..:-)

2 komen:

Anonymous said...


betul ke?xpenah dgar pun...ni fakta ke rumusan sendiri?

Aliza said...


ni fakta..sy baca dalam majalah..



Post a Comment


Blog Widget by LinkWithin